✌🏻 مثل آب خوردن گوشیت رو عوض کن، اونم قسطی!
iphone 11

موضوع این مقاله بررسی ایفون 11 می باشد البته که آیفون ۱۱ در مقایسه با برادران بزرگ خود در سری ۱۱ Pro از امکانات کمتری برخوردار است، اما هنوز هم برای بسیاری از کاربران گوشی جذابی است.

کمپانی اپل امسال سعی کرده آیفون 11 را با قیمت 700 دلاری به فروش برساند و این یعنی ارزان‌ترین گوشی این کمپانی آمریکایی در سال 2019، از ارزان‌ترین گوشی او در سال 2018 به میزان 50 دلار کمتر قیمت دارد. خبر خوب دیگر این است که نه تنها هیچ کمبودی در امکانات آیفون 11 به چشم نمی‌خورد بلکه شاهد اضافه شدن چندین ویژگی دیگر نیز هستیم.

در مقایسه اولیه میتوان گفت آیفون 11 همان آیفون ایکس آر می‌باشد به این علت که در آن نمایشگر 6.1 اینچی IPS LCD با تراکم پیکسلی 326 و یک ناچ دیده می‌شود و از فناوری Face ID هم بهره می‌برد. ضمن اینکه مشخصات صفحه نمایش هم تغییری نکرده‌اند بنابراین کنتراست، روشنایی، هپتیک تاچ و . . . برابر با آیفون ایکس آر هستند اما این همه ماجرا نیست!

گوشی آیفون XR، اولین موفقیت فروش برای ساخت آیفونی با قیمتی مناسب نسبت به سایر هم رده های خود بود. سال گذشته آیفون XR به عنوان پرفروش ترین آیفون سه گانه مورد استقبال در بازار جهانی قرار گرفت، بنابراین یک سال دیگر نیز این رویه را دنبال کرده و گوشی آیفون 11 در سه مدل مختلف به بازار عرضه شد

کمپانی اپل توانسته در این دستگاه بدون افزایش ابعاد یک باتری قدرتمندتر قرار دهد به این ترتیب منبع نیروی 2942 میلی‌آمپر بر ساعت آیفون ایکس آر حالا به 3110 میلی‌آمپری تغییر کرده است. جالبه بدانید آیفون 11 از فست شارژر 18 واتی پشتیبانی می‌کند ولی متأسفانه بر خلاف مدل‌های پیشرفته‌تر این قطعه همراه با این دستگاه به فروش نمی‌رسد.

در این آیفون سال 2019 چیپ‌ست A13 Bionic به کار رفته که در دو مدل پیشرفته‌تر یعنی آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس نیز حضور دارد. در قاب پشتی این دستگاه نیز همچون دو گوشی برتر، یک لنز به دوربین اصلی اضافه شده که اولترا واید می‌باشد. آیفون 11 در رنگ بندی نسبتاً کامل است که علاوه بر مشکی و سفید و طلایی و نقره‌ای حالا به رنگ‌های سبز و بنفش نیز تولید شده است.

به علاوه، پوشش ضد آب و ضد خاک و شیشه محافظ که بنا بر ادعای خودِ اپل یکی از محکم‌ترین نمونه‌های بازار به شمار می‌رود نیز دیگر نقاط قوت آیفون 11 هستند.

باید بدانید گوشی آیفون ایکس آر اولین گوشی بود که تکنولوژی لمس سه بعدی (3D Touch) را حذف کرد بنابراین انتظار نمی‌رفت آیفون 11 هم به چنین ویژگی مجهز باشد. توانایی‌های فناوری مذکور به موتور Taptic داده شده‌اند و با این وسیله قابلیت هپتیک تاچ به وجود آمد. برای بهره‌مندی از این گزینه فقط کافی است دست خود را برای مدت طولانی‌تری روی آپشن مدنظر قرار دهید.

ایفون 11 و طراحی آن

آیفون 11 از نظر ظاهری شبیه آیفون‌هایی است که در سالیان اخیر معرفی شده‌اند زیرا در جلوی آن یک نمایشگر با دو نقطه سیاه رنگ حضور یافته‌اند. در قاب پشتی اما، یک ماژول مربعی شکل به چشم می‌خورد تا دو لنز دوربین اصلی در آن جای‌گیری کرده باشند.

آیفون 11، با ابعاد 8.3×75.7×150.9 میلی متری، 194 گرم وزن دارد. پشت گوشی آیفون 11، نسبت به ایفون 12، XR ، XS و X متفاوت به نظر می رسد، زیرا با سری جدید آیفون 11 پرو، سازگار شده است. همچنین توسط نسخه سفارشی Gorilla Glass محافظت می شود. آنچه که متفاوت است، شیشه مربع شکل جدید در گوشه بالا سمت چپ است که دو لنز اصلی و فلش را در خود جای می دهد.

کمپانی اپل همیشه گوشه آیفون‌هایش را کرو کرده تا آنها را زیباتر و باریک‌تر نشان دهد ولی هیچ‌گاه این دستگاه‌ها از نمایشگرهای واترفال یا برآمده استفاده نکرده‌اند.

در ظاهر شیشه‌ای جلویی ایفون 11 از پوشش ضد چربی استفاده شده تا اجازه ندهد اثر انگشت کاربران یا آلودگی‌ها روی آن باقی بمانند و تمیز کردنش هم راحت‌تر باشد. در صورت خرید آیفون 11 می‌توانید تنها با کشیدن کف دست از بالا به پایین یا برعکس، سطح آن را پاک کنید به همین دلیل امیدواریم حداقل سایر کمپانی‌های سازنده گوشی‌های هوشمند نیز از چنین پوششی استفاده کنند.

آیفون 11 در مقایسه با مدل‌های پیشرفته‌تر خود دارای حاشیه‌های مشکی رنگ نسبتاً ضخیمی است که باز هم ما را از این نظر یاد آیفون ایکس آر می‌اندازد. دلیل وجود این نوارهای مشکی رنگ آن است که نمایشگرهای LCD محدودیت‌های کمتری دارند بنابراین نمی‌توان حاشیه‌های اطرافشان را بیش از این کم کرد ولی از نظر قیمت خرج کمتری روی دست شرکت‌های سازنده و همچنین مشتریان می‌گذارند.

قاب پشتی آیفون 11 به‌گونه‌ای ساخته شده تا بتوانیم آن را جزو گوشی‌های سال 2019 اپل بدانیم. قسمت عقبی این دستگاه همچنین، توسط نسخه‌ای خاص از پوشش گوریلا گلس محافظت شده و دیگر خبری از کلمه آیفون (iPhone) در آن نیست تا این عبارت جای خود را به لوگوی اپل داده باشد.

تصمیم کمپانی آمریکایی برای تولید این محصول به رنگ بنفش بسیار هوشمندانه بوده زیرا اگر این نمونه از آیفون 11 را دیدید واقعاً از آن خوشتان خواهد آمد. قاب پشتی این دستگاه مانند آیفون 11 پرو پیچیدگی خاصی ندارد و همان‌طور که گفتیم در صورت کثیف و لکه‌دار شدن به راحتی می‌توانید آن را تمیز کنید.

نکته‌ای که در این قسمت بیشترین توجه را به سمت خود جلب خواهد کرد ماژول مربعی شکل دوربین عقب است که در گوشه بالا سمت چپ جای گرفته و دارای دو لنز و یک چراغ فلاش LED می‌باشد. به این نکته هم اشاره کنیم، تا زمانی که دست خود را روی این پوشش نکشیده‌اید متوجه نخواهید شد که مات است.

برآمدگی دوربین این دستگاه از آن چیزی که در تصاویر می‌دیدیم کمتر بود و در شرایط واقعی هم این موضوع را می‌توانید متوجه شوید. در واقع این قسمت در گوشی‌هایی مانند آیفون ایکس آر یا آیفون ایکس برآمدگی بیشتری نسبت به آیفون 11 داشت.

مشخصات گوشی اپل آیفون 11

مشخصات

 

بدنه

قاب آلومینیومی، جلو شیشه گوریلا با پوشش oleophobic، پشت شیشه Gorilla با روکش براق. دارای گواهینامه IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار. در رنگ های؛ سیاه، سبز، زرد، بنفش، سفید و قرمز.

صفحه نمایش

صفحه نمایش 6.1 اینچی IPS LCD با رزولوشن 1792×828 پیکسل، تراکم 326پیکسل در هر اینچ، روشنایی 625 نیت، حسگر لمس 120 هرتزی، گستره رنگی بالا. تنظیم صدای واقعی از طریق یک سنسور محیطی شش کاناله.

سیستم عامل

Apple iOS 13

چیپ‌ست

تراشه 7 نانومتری Apple A13 Bionic. با CPU  شش هسته ای (2 هسته 2.66 گیگاهرتزی Lightning و 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی Thunder). با GPU چهار هسته ای اپل. NPU  هشت هسته ای.

حافظه

رم 4 گیگابایتی؛ حافظه داخلی 64/128/256 گیگابایتی.

دوربین (دو گانه)

لنز اصلی 12 مگاپیکسلی واید؛ 26 میلی متری، درج گشودگی دیافراگم f/1.8 و OIS.

لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی؛ 13 میلی متری، میدان دید 120 درجه و گشودگی دیافراگم f/2.4.

فلش LED با همگام سازی کُند.

فیلمبرداری

ضبط ویدئو در کیفیت های؛ 2160p@60/30fps و 1080p@30/60/120/240fps  با دامنه دینامیکی گسترده تر و صدای فضایی، OIS و EIS.

دوربین سلفی

دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی؛ با لنز 23 میلی متری، گشودگی دیافراگم f/2.2، با قابلیت HDR mode  و 3D TOF. ضبط ویدئو در کیفیت 2160p@60/30fps و 1080p@30/60/120fps با دامنه دینامیکی گسترده تر و صدای فضایی، EIS  و تشخیص عمق برای حالت پرتره.

امکانات ارتباطی

دو سیم کارت، 4G LTE (1 گیگابیت در ثانیه)، Wi-Fi a/b/g/n/ac/ax، بلوتوث نسخه 5.0، پورت لایتنینگ (Lightning)، قابلیت GPS با A-GPS، GLONASS، GALILEO و QZSS. قابلیت NFC.

باتری

3,110 میلی آمپر ساعتی، شارژ سریع 18 واتی، شارژ بی سیم Qi.

متفرقه

شناسه چهره از طریق دوربین اختصاصی TrueDepth ، بلندگوهای استریو، Taptic Engine.

toch lcd iphone 11

صفحه نمایش ایفون 11

گوشی آیفون 11 صفحه نمایش 6.1 اینچی IPS LCD با تراکم 326 پیکسل در هر اینچ، و یک بریدگی بزرگ در بالای صفحه خود دارد.

رزولوشن واقعی صفحه نمایش ایفون 11، 1792*828 پیکسل است که این خبر از کیفیت بالای تصاویر می‌دهد. حتما زمان مشاهده عکس و  فیلم متوجه کیفیت قابل قبول این نمایشگر خواهید شد و چه‌بسا اصلاً به تراکم پیکسلی نسبتاً متوسط آن هم توجهی نکنید. البته این کیفیت تا زمانی پابرجاست که شما این گوشی را با مدل‌های پیشرفته‌تر مثل آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس مقایسه نکنید.

مسئله دیگری که صفحه نمایش آیفون 11 ارائه نمی دهد، HDR10 یا Dolby Vision است. به نظر می رسد نسبت کنتراست مورد نیاز این استانداردهای ویدئویی، تنها با یک صفحه نمایش OLED قابل دستیابی است و از آن جایی که پنل موجود در این گوشی از نوع LCD می‌باشد، نمی‌توانیم عکس‌ها و ویدیوها را با این کیفیت ببینیم.

اما ویژگی True Tone در موبایل آیفون 11 چیست و چه کاربردی دارد؟ این قابلیت باعث می‌شود تعادل رنگ سفید با استفاده از سنسورهای نوری شش لایه‌ای برقرار گردد. به علاوه، الگوریتمی که چنین تعادلی به وجود می‌آورد، سبب خواهد شد تا قسمت‌های سفید یا خاکستری صفحه نمایش دقیق‌تر دیده شوند. . اپل نوید حداکثر روشنایی 625 نیت و نسبت کنتراست صفحه 1400:1 را برای آیفون 11 می دهد که در اندازه گیری های معمول، ما حداکثر روشنایی 644 نیت را اندازه گیری کردیم.

ضمن اینکه درست مانند سایر آیفون‌ها، تأخیر لمس آیفون 11 هم روی 120 هرتز تنظیم شده و نرخ بازسازی آن 60 هرتز است. موضوع قابل توجه دیگر در ایفون 11 این است که نمایشگر این گوشی موبایل حتی در حالی که روشنایی را به پایین ترین سطح 2.3 نیت می رسانید، از دقت خوبی برخوردار است.

قدرت باتری در آیفون 11

گوشی آیفون 11، یک باتری 3110 میلی آمپر ساعتی دارد که با بهبود کمی نسبت آیفون XR با باتری 2940 میلی آمپر ساعتی داشته و تقریباً مشابه گوشی آیفون 11 پرو است. ضمن اینکه می‌توانیم ادعا کنیم که توان منبع نیروی این گوشی با باتری آیفون 11 پرو تقریباً برابری می‌کند. این تلفن از شارژ بی سیم Qi پشتیبانی می کند و همچنین به لطف پشتیبانی از “USB Power Delivery”، می تواند با شارژرهای 18 واتی سریع، شارژ شود هرچند همراه با گوشی یک شارژر 5 واتی به فروش می‌رسد.

متأسفانه به خاطر اینکه اپل شارژر سریع 18 واتی را همراه با این محصولش به فروش نمی‌رساند، باید حداقل 4 ساعت صبر کنید تا منبع نیروی آیفون 11 پر شود. ضمناً، در عرض 30 دقیقه تنها 18 درصد باتری شارژ می‌گردد اما چنان‌چه شارژر سریع 18 واتی ساخت اپل یا دیگر شرکت‌ها را خریداری کردید، می‌توانید در مدت نیم ساعت، باتری آیفون 11 را به میزان 55 درصد پر کنید.

iphone 11

سرعت پردازش گوشی آیفون ۱۱

بررسی گوشی ایفون 11 نشان دهنده ان است که این مدل از پردازشگر A13 Bionic موجود در مدل ۱۱ Pro بهره برده است. در این گوشی ایفون جابه جایی بین اپلیکیشن ها روان و بدون لگ است.

بدون شک تراشه Apple A13 سریعترین پردازشگر موبایل در زمان عرضه‌اش بود. از زمانی که اپل خود شروع به طراحی پردازنده‌هایش کرد، این موضوع در مورد سایر محصولات اپل نیز صدق می‌کند و این نشان می‌دهد که این احتمالاً یکی از بهترین تصمیماتی است که کمپانی اپل از زمان تولید اولین آیفون گرفته است.

سیستم عامل و رابط کاربری

جدیدترین آیفون‌های امسال از تازه‌ترین نسخه سیستم عامل اپل به نام iOS 13 بهره می‌برند بنابراین این پلتفرم به صورت پیش‌فرض در همه آنها نصب است. نسخه iOS 13 یکی دیگر از به روزرسانی های مهم سیستم عامل آیفون است که حالت تاریک (Dark Mode) قابل اعمال در کل سیستم، بهبود عمر باتری و شارژ، را به ارمغان می آورد و چند برنامه پیش فرض مانند؛ عکس ها، نقشه ها و یادآوری ها را با ظاهر و ویژگی های جدید به روز می کند. ضمن اینکه نسخه 13.1 این سیستم عامل روز 24 سپتامبر منتشر شده به همین دلیل وقتی این گوشی‌ها را خریدید احتمالاً باید به این ورژن از iOS آپدیت کنید. . دو قابلیت مهم دیگر نیز وارد شدن با آی‌دی اپل به اپلیکیشن‌های مختلف و کنترل بیشتر بر تنظیمات مکان‌یابی و موقعیت مکانی می‌باشند.

بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که شما با استفاده از گزینه Alternate Appearance قادر خواهید بود یک چهره دوم را نیز به گوشی بشناسانید.

با توجه به اینکه پیش‌فرض iOS این‌گونه است که اپلیکیشن‌ها به هوم اسکرین اضافه می‌شوند، هیچ ویجت یا نشانگر فهرستی مشاهده نخواهید کرد ولی پوشه‌ها در مقابل دیدگانتان قرار خواهند داشت. صفحه سمت چپ اما، همان جایی است که ویجت‌ها دیده می‌شوند که یکی از آنها قسمت سرچ می‌باشد.

نوشته های مرتبط
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت
Call Now Button